Myślisz, że marketing to zajęcie, które wykonuje się raz na jakiś czas? Pomyśl jeszcze raz. Marketing stał się codziennością. Wraz z rozwojem marketingu cyfrowego działania marketingowe nie są już ograniczone do konkretnej pory dnia lub tygodnia. Zaleca się przyjęcie dynamicznego i elastycznego podejścia do marketingu, aby móc skutecznie i szybko reagować na zmieniające się preferencje klientów, trendy rynkowe i pojawianie się nowych kanałów marketingowych. Skuteczna strategia wymaga ciągłego monitorowania i aktualizowania w odpowiedzi na zmiany na rynku. Co ważniejsze, wymaga myślenia o swojej marce jak o żywym organizmie, który wymaga ciągłej opieki i troski, jeśli ma się rozwijać.
Przeniesienie punktu ciężkości z marketingu na rozwój produktu
Marketing jest ważnym elementem rozwoju produktu, ale nie może być jedynym celem. Zbyt często firmy wkładają wszystkie swoje marketingowe jaja do jednego koszyka, tworząc produkt, który ma się dobrze sprzedawać, a nie taki, który rozwiąże problem klienta. Jest to szczególnie ważne, ponieważ krajobraz marketingowy wciąż się zmienia. Podczas gdy tradycyjne kanały marketingowe, takie jak reklama prasowa i telewizyjna, pozostają ważne, inne kanały, takie jak poczta elektroniczna, wyszukiwanie organiczne i media społecznościowe, zyskują na znaczeniu. W jeszcze większym stopniu dotyczy to firm internetowych, które większość swoich działań sprzedażowych i marketingowych prowadzą za pośrednictwem Internetu. Aby inicjatywy marketingowe były skuteczne, muszą być powiązane z rozwojem produktu. Nie można promować produktu, jeśli nie ma się solidnej wiedzy na temat tego, co ten produkt robi, jak działa i dlaczego jest lepszy od konkurencji.
Dostosuj swoje obecne produkty do zmieniających się potrzeb klientów
Jedną z najważniejszych rzeczy, jakie należy robić, jest monitorowanie potrzeb klientów. Jeśli zauważysz tendencję w sposobie, w jaki klienci korzystają z Twoich produktów lub je kupują, możesz spróbować dostosować swój produkt tak, aby lepiej odpowiadał ich potrzebom. Dzięki świadomości, w jaki sposób klienci korzystają z produktów, można szybko wykryć wszelkie słabe punkty. Może to pomóc w dalszym doskonaleniu i ulepszaniu produktów poprzez usuwanie luk w ich funkcjonalności. Jeśli firma jest duża i ma ugruntowaną pozycję na rynku, prawdopodobnie posiada dział obsługi klienta, który przyjmuje i rejestruje opinie klientów. Można też zamieścić na stronie internetowej formularz sugestii dotyczących produktów, za pomocą którego klienci mogą zgłaszać pomysły na ich ulepszenie. Tak czy inaczej, należy regularnie analizować te opinie i zwracać uwagę na wszelkie prawidłowości. Jeśli klienci często proszą o nową funkcję, nie należy reagować. Zamiast tego warto od razu wprowadzić tę zmianę we wszystkich produktach.
- Admin