Czy wiesz, co odróżnia wielkie marki od miernych? Kreatywne strategie marketingowe. Dzisiejszy świat marketingu jest nasycony różnymi produktami, usługami i rozwiązaniami. W rzeczywistości istnieją setki pomysłów marketingowych, które działają dobrze dla jednej firmy, ale nie tak samo dla innej. Powodem, dla którego niektóre marki prosperują, podczas gdy inne walczą, jest to, że rozumieją swoją grupę docelową. Znają ich życzenia, potrzeby i pragnienia. Te spostrzeżenia pozwalają im wymyślać unikalne sposoby łączenia się z publicznością i przykuwania jej uwagi w sposób, który nie jest powszechny lub gimmicky. W tym wpisie na blogu, będziemy przechodzić przez kilka kreatywnych pomysłów marketingowych, które można wykorzystać do rozwoju swojej marki. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy szukasz inspiracji, te wskazówki dadzą Ci pewność, że Twoja marka wejdzie na wyższy poziom.
Strategia marketingu kreatywnego 1: Prowadź regularne badania publiczności
Powinieneś regularnie prowadzić badania na temat osób, które najprawdopodobniej będą Twoimi klientami. Im więcej o nich wiesz, tym łatwiej będzie Ci tworzyć treści i strategie marketingowe, którymi będą zainteresowani. Jakie badania powinieneś prowadzić? Spróbuj odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Jakie są ich punkty bólu? Gdzie zmagają się z problemami?
- Jakie są ich pragnienia, obawy i ambicje?
- Co lubią, a czego nie lubią?
- Jakiego języka używają?
- Jakie są ich ogólne informacje demograficzne?
- Z jakich platform social media korzystają?
- Jak możesz do nich dotrzeć bez bycia creepy?
Strategia marketingu kreatywnego 2: Współpraca z influencerami
Jest to świetna strategia, jeśli chcesz zwiększyć zasięg swojej marki, wykorzystując publiczność influencerów. Najlepsze jest to, że nie musisz im koniecznie płacić. Możesz to zrobić oferując współpracę z nimi w oparciu o ich zainteresowania i potrzeby. Pomyśl o rodzaju treści, które tworzą Twoi partnerzy influencerzy. Jakie tematy byliby zainteresowani zgłębianiem poprzez Twój produkt lub usługę? Jak możesz ułatwić im życie, wspierając ich w jakikolwiek sposób, czy to poprzez dostarczanie inspiracji, czy pomoc w promowaniu ich treści?
To nie tylko pomoże Ci zwiększyć zasięg Twojej marki, ale także da Ci możliwość kreatywnego podejścia do tego, jak to robisz. Na przykład, możesz nawiązać współpracę z blogerami lifestylowymi i zachęcić ich do tworzenia treści o Twoim produkcie lub usłudze, wysyłając im próbki Twojego produktu lub zapraszając na wydarzenie. Jeśli influencer podzieli się Twoim produktem ze swoją publicznością, właśnie zyskałeś dostęp do ich odbiorców. Jest to fantastyczna strategia, jeśli chcesz dotrzeć do szerszej publiczności bez konieczności płacenia za reklamy lub płacenia za obecność na innych stronach.
- Admin